Söndag i paradiset

Man kan säja att vi var uppe med tuppen. Tidsomställningen är inte riktigt avklarad. Klockan 5 tyckte iaf jag (Elisabeth) att det var dax att vakna och känna mej utvilad men det är väl lite för tidigt kan man tycka när man har semester. Jag öppnade upp persiennerna och så kunde vi se när solen gick upp och det gjorde den och vi också. Klockan 7 var vi i gymmet som hör till hotellet och körde ett kort pass innan frukost.

Efter frukost gick vi till stranden och badade lite. Och när vi var nöjda med det gick vi hem till hotellet för att byta om och sen promenerade vi till det stora shoppingcentrat som ligger en bit härifrån, Det var längre än vad vi var skodda för att gå så nu har vi blåsor både på och under fötterna.
Vi kände oss lite hungriga när vi kom fram så vi käkade var sin tonfiskmacka och färsk fruktsallad till lunch. Det var smarrigt. Vi gick runt lite i butikerna och ögonshoppade lite utan att öppna plånboken en enda gång.
När vi skulle hem hoppade vi på en av skyttelbussarna mellan shoppingcentrat och Waikiki, det var perfekt för två turister med ömma fötter. Ska nog inte utsätta våra fossingar för fler promenader idag. Just de här bussarna har träkaross och är förutom vindrutan fönsterlösa så det fläktar skönt när man åker.
Nu har vi duschat av allt saltvatten och planerar att gå ut för att få lite mat i magen igen. Idag har vi siktat in oss på att äta sushi igen. Blev pizza på en restaurang som heter California Pizza Kitchen igår. Vi hade letat runt efter en sushirestaurang en god stund men hittade ingen så vi beslutade lite snabbt att ändra planerna. Det "festliga" var att när vi kom ut från pizzarestaurangen så hittade vi ett hus med hela 3 sushi-restauranger. tänkte reparera den missen ikväll.
Tack och hej Leverpastej.